×
Home Current Archive Editorial board
News Contact
Professional paper

Fenomen kur'anizma kao izazov hadiskim znanostima?

By
Esmir Halilović
Esmir Halilović
Contact Esmir Halilović

Univerzitet u Zenici , ZENICA , Bosnia and Herzegovina

Editor: Nihad Čamdžić

Abstract

Kur'anizam predstavlja savremeni pokret koji zagovara ekskluzivno oslanjanje na Kur'an kao jedini izvor vjerovanja i šerijatskih propisa, uz djelimično ili potpuno negiranje autoriteta hadisa. Ovaj rad analizira fenomen kur'anizma kao izazova tradicionalnim hadiskim znanostima ali i savremenim muslimanima. U radu se objašnjava pojam kur'anizma, njegov historijski razvoj do njegovog formiranja krajem 19. i u 20. stoljeću. Spominju se temeljna uvjerenja kur'anista te kritike koje upućuju na račun hadisa i hadiske metodologije. U radu su kratko spomenuti i stavovi istaknutih savremenih kur'anista (poput Edipa Yüksela i Rashada Khalife) kako bi se bolje razumjeli njihovi argumenti. Potom se izlažu odgovori tradicionalnih islamskih učenjaka hadisa na ove kritike, s posebnim naglaskom na metodološke principe verifikacije hadisa i šerijatski značaj Poslanikova, s.a.v.s., Sunneta. U zaključku se ističe nezamjenjiva uloga vjerodostojnih hadisa i Sunneta u islamu i muslimanskom životu, uz potrebu očuvanja i unaprjeđivanja precizne i temeljite hadiske metodologije u suočavanju s brojnim savremenim izazovima.

Author Contributions

Conceptualization, E.H.; Data curation, E.H.; Formal Analysis, E.H.; Investigation, E.H.; Methodology, E.H.; Writing – original draft, E.H.; Writing – review & editing, E.H. All authors have read and agreed to the published version of the manuscript.

References

1.
Mattson I. Priča o Kur’anu: historija Kur’ana i njegovo mjesto u životu muslimana. 2015.
2.
Halilović S. Osnovi tefsira. 2005.
3.
Ḥazm I. Al-Iḥkām fī Usūl al-Aḥkām.
4.
Islamweb. القرآنيون [Kur’anisti. Islamweb.net. :15.
5.
Karalić M. Hadis i hadiske znanosti. 2010.
6.
Karić E. Tumačenje Kur’ana i ideologije XX stoljeća. 2002.
7.
Khalifa R. Quran, Hadith, and Islam. 1982.
8.
Kurdić Š. Velikani hadiskih znanosti. 2003.
9.
Mahmutović M. Povodi nastanka Vjerovjesnikovih hadisa. 2011.
10.
Halilović S. Metodologija tumačenja Kur’ana u hanefijskom mezhebu. 2004.
11.
Wiki. Hadith rejection.
12.
Blog QT. Who started today’s “Quran alone, God alone” movement? Quran Talk Blog. Pristupljeno15 jula. 2023;
13.
Teki UM. Važnost sunneta u islamu. 2015.
14.
Tefsirba. Tefsir ajeta 58:59. Pristupljeno. 16.
15.
Wikipedia. Quranism.
16.
Wikipedia. Quranism. Preuzeto. 2025;1.
17.
Yüksel E. Post na forumu Free-Minds: “Re: VERY IMPORTANT!!! hadith talking about quran aloners...” Free-Minds Forum pristupljeno. 2007;16:23.
18.
Adilović A. Prihvatanje Kur’ana a odbacivanje Sunneta. Objavljeno u Preporod, br. 6/1208. BosnjaciNet Preuzeto. 2022;3.
19.
E H. Terminologija hadisa, Zenica: Islamski pedagoški fakultet u Zenici. 2025;
20.
Halilović E. Poslanik, s.a.v.s., te savjetuje. 2023.
21.
Halilović E. Socijalna učenja islama. 2019.
22.
Halilović E. Poslanikova, s.a.v.s., predskazanja. 2010.
23.
Forum FM. Hadith books contain almost anything a hadith collector wanted... pristupljeno 16.
24.
Et-Tirmizi EI. Tirmizijina zbirka hadisa sa komentarom (1. 2010.
25.
El-Karadavi J. Kako se odnositi prema Kur’anu časnom. 2012.
26.
El-Karadavi J. Savremene fetve (II tom. 2010.
27.
El-Karadavi J. Savremene fetve (I tom. 2010.
28.
Britannica E. Sayyid Ahmad Khan. U Encyclopaedia Britannica. Preuzeto. 15.
29.
Brown JAC. Pogrešno pozivanje na poslanika Muhammeda: izazovi i izbori u tumačenju njegovog naslijeđa. 2018.
30.
Brown JAC. Hadis: naslijeđe Vjerovjesnika Muhammeda. 2016.
31.
Ayoub M. Savremeni pristupi Kur’anu i Sunnetu. 2019.
32.
Fath al-Mughīth bi-Sharḥ Alfiyyat al-Ḥadīth (t. Vol. 1. 1982.
33.
Ahl-alqurancom. أهل القرآن.

Citation

Authors retain copyright. This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License. Creative Commons License

Article metrics

Google scholar: See link

The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.