Islamic Pedagogical faculty, University of Zenica , Zenica , Bosnia and Herzegovina
U ovom preglednom radu istražuju se rani kulturni i književni temelji islamofobije u evropskoj tradiciji, s posebnim fokusom na Danteovo remek-djelo Božanstvena komedija. Analiziran je prikaz Poslanika Muhammeda, a.s., i Alije, r.a., u osmom krugu pakla, pri čemu se razmatraju istorijski, teološki i književni konteksti koji su oblikovali ovaj negativni narativ. Posebna pažnja posvećena je utjecaju srednjovjekovne kršćanske misli, osobito djelima Ivana Damašćanskog, kao i mogućoj povezanosti Danteovog djela s islamskom eshatološkom literaturom, prije svega s Kitāb al-Miʿrāğ. Rad razmatra složen odnos između stvarnog znanja o islamu i kulturnih stereotipa koji su se oblikovali u evropskoj imaginaciji toga doba. Cilj rada je ukazati na načine kako je islam prikazivan u kanonskoj evropskoj književnosti te analizirati dubinske uzroke i posljedice tih prikaza u širem okviru kulturne historije Evrope.
Conceptualization, E.P.; Investigation, E.P.; Writing – original draft, E.P.; Writing – review & editing, E.P. All authors have read and agreed to the published version of the manuscript.
Authors retain copyright. This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License. 
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.