×
Home Current Archive Editorial board
News Contact
Professional paper

DANTE, ISLAM I EVROPSKI NARATIVI ISLAMOFOBIJE: KULTUROLOŠKA ANALIZA BOŽANSTVENE KOMEDIJE U SVJETLU ISLAMSKE ESHATOLOGIJE

By
Eniz Patković Orcid logo
Eniz Patković
Contact Eniz Patković

Islamic Pedagogical faculty, University of Zenica , Zenica , Bosnia and Herzegovina

Editor: Nihad Čamdžić

Abstract

U ovom preglednom radu istražuju se rani kulturni i književni temelji islamofobije u evropskoj tradiciji, s posebnim fokusom na Danteovo remek-djelo Božanstvena komedija. Analiziran je prikaz Poslanika Muhammeda, a.s., i Alije, r.a., u osmom krugu pakla, pri čemu se razmatraju istorijski, teološki i književni konteksti koji su oblikovali ovaj negativni narativ. Posebna pažnja posvećena je utjecaju srednjovjekovne kršćanske misli, osobito djelima Ivana Damašćanskog, kao i mogućoj povezanosti Danteovog djela s islamskom eshatološkom literaturom, prije svega s Kitāb al-Miʿrāğ. Rad razmatra složen odnos između stvarnog znanja o islamu i kulturnih stereotipa koji su se oblikovali u evropskoj imaginaciji toga doba. Cilj rada je ukazati na načine kako je islam prikazivan u kanonskoj evropskoj književnosti te analizirati dubinske uzroke i posljedice tih prikaza u širem okviru kulturne historije Evrope.

Author Contributions

Conceptualization, E.P.; Investigation, E.P.; Writing – original draft, E.P.; Writing – review & editing, E.P. All authors have read and agreed to the published version of the manuscript.

References

1.
Maksimović I. Simbolizam i motivi nadnaravnog u Božanstvenoj komediji [Završni rad. Sveučilište J J Strossmayera u Osijeku. 2019;
2.
Zizza A. La figura di Maometto nell’Inferno dantesco, dostupno na. 2019;
3.
Zečić D. Udio Hermana Dalmatina u upoznavanju Zapada s arapskim znanstvenim i filozofskim djelima. Zbornik radova Pedagoškog fakulteta u Zenici. 2004;2(2):71–8.
4.
Silajdžić A. Islam u otkriću kršćanske Evrope: Povijest međureligijskog dijaloga. Fakultet islamskih nauka. 2003;
5.
Schimmel A. And Muhammad is His Messenger: The veneration of the Prophet in Islamic piety. 1987.
6.
Said EW. 1999;
7.
Saltaga F. Islam u iskrivljenom ogledalu: Eurocentrizam spram islama. 1998.
8.
Reeves M. Muhammed u Evropi: Hiljadu godina stvaranja mitova na Zapadu. In: Rijaset Islamske zajednice u BiH. 2018.
9.
Neimarlija H, Palacios MA. Islam, Evropa i Dante. U. 2021;
10.
Alighieri D, Kombol P, Kulenović T, Prir. Pakao (M. 1990;
11.
Kozelj I. Dante Alighieri. Obnovljeni Život. 1921;3(2).
12.
Kur’an s prevodom. Medina Munevvera: Kompleks Hadimu l-Haramejni-š-Šerifejni-l-Melik Fahd za štampanje Mushafi Šerifa. 1992;
13.
Karić E. Why did Dante Alighieri condemn Prophet Mohammed a.s. 2021;
14.
Kesir I. Tefsir: Skraćeno izdanje. 2002;
15.
Gudžević S. Latinski Kitab al-mi‘radž. In: U Noćno putovanje Poslanika Muhammeda. 2007. p. 152–3.
16.
Guenon R. Danteov ezoterizam. 2002.
17.
Daniel N. Islam and the West: The making of an image. 1980.

Citation

Authors retain copyright. This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License. Creative Commons License

Article metrics

Google scholar: See link

The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.