U radu se razmatraju negativni tipovi ljudi kojima govori Kur'an. Jedna od glavnih tema Kur'ana jeste čovjek. Kur'an govori o pozitivnim i negativnim tipovima ljudi. Na prvom mjestu na kojem se u Kur'anu spominje čovjek, spominje se da je stvoren slabim i nejakim. Prema tome, to nejako i krhko biće ima potrebu za pomoći Onoga Koji ga je stvorio, kako bi nadvladalo svoju krhkost. Zbog toga su mu slate objave. Zapaža se da kur'anski tekst obiluje govorom o negativnim ljudskim tipovima, a cilj mu je čisto psihološki: da usmjeri čovjeka pravome putu i da mu razbudi svijest. Negativni tipovi o kojima govori Kur'an su mnevjernici, politeisti, grešnici i njima sl.
Investigation, D.H. and M.V. All authors have read and agreed to the published version of the manuscript.
References
1.
M O. Kur’an’da Olumsuz İnsan Tipleri“. Kur’an Mesajı İlmi Araştırmalar Dergisi, avgust-septembar-oktobar. 1998;98, br. 10, 11, 12:137–51.
2.
Izutsu T. Kur’an’da Dinî ve Ahlâkî Kavramlar. In: prijevod na turski Selahattin Ayaz. 2013.
3.
Izutsu T. Bog i čovjek u Kurʼanu: semantika kurʼanskog Weltanschauunga. 2019.
4.
Kahtani, Seid. Svjetlost imana i tama nifaka. (s arapskog preveo Emir Demir. 2005.
5.
Kara O. Davranış Açısından Kur’an’da İnsan. 2016.
6.
Kardavi, Jusuf. Ibadet u islamu. 2001.
7.
Karić E. Tefsir. 1995.
8.
Karić E. Kako tumačiti Kur’an. 2005.
9.
Kurtubi, Abdullah E. Tefsir 5. 2018.
10.
Küng H. Islam – prošlost – sadašnjost – budućnost. 2023.
11.
Qutb S. U okrilju Kur’ana 17. 1999.
12.
Qutb S. U okrilju Kur’ana 24. 2000.
13.
Munziri, Muhammed ZE. Muslimova zbirka hadisa – sažetak. sv. I. 2008;
14.
Iskenderi. Ahmed b. Ataullah. 2000;
15.
Öztürk YN. Kur’an’da İnsan Kavramı“. Journal of Istanbul University Faculty of Theology. 2012;3.
16.
Rahman F. Glavne teme Kur’ana. 2011.
17.
Sedić F. Veliki grijesi. 2004.
18.
Silajdžić A, Beglerović S. Akaidska učenja Ebu Hanife: hanefijska tradicija tumačenja osnova islamskog vjerovanja. 2016.
19.
Ša’ravi MM. Kasasu ’l-enbija. 2006.
20.
Šurunbulali, Ammar H. Stepenice sreće: maturidijski akaid i hanefijski fikh. 2021;
21.
Taslaman C. 12 Allahovih znakova. (s turskog prevela A. Ćehajić. 2024.
22.
C T. Zašto sam musliman?. (s turskog prevela A. Ćehajić. 2024.
23.
Tirmizi, Muhammed EI. Tirmizijin Džami’-sunen. 2010.
24.
Tusteri S. Tefsir. (preveo s arapskog Nedžad Ćeman. 2016.
25.
Wilcox L. Sufizam i psihologija. 2007.
26.
Halilović S. Šta Kur’an kaže o čovjeku: uvod u kur’ansku antropologiju. 2012.
27.
B A. Kur’anska terminologija. 2019.
28.
Ali SI. Načela islamske pedagogije. 2021.
29.
Aristotel. Politika (preveo Tomislav Ladan. 1988.
30.
Asad M. Poruka Kur’ana. 2004.
31.
Bilmen ÖN. Veliki hanefijski ilmihal. (preveo s turskog Dženan Hasić. 2022.
32.
Conroy SJ i E, N TL. Business Ethics and Religion: Religiosity as a Predictor of Ethical Awareness among Students“. Journal of Business Ethics. 2004;50:383–96.
33.
Dževzijje, Kajjim I. El-Dževabu ’l-kafi. 1996.
34.
Džewzijje IQ. Bolest i lijek. 2003.
35.
Gazali EH. Stazama dobrih i pobožnih. (preveo s arapskog Dženan Hasić. 2019.
36.
Endelusi ID. Olakšani komentar Kur’ana 6. 2014.
37.
Gazali EH. Srčana otkrovenja. (preveo s arapskog Dženan Hasić. 2021.
38.
Kur’an s prevodom na bosanski jezik (1991) (preveo Besim Korkut.
39.
Halilović S. Tefsir – Komentar Kur’ana časnog, sv. I. 2024.
40.
Halilović S. Tefsir – Komentar Kur’ana časnog, sv. In: II. 2024.
41.
Halilović S. Tefsir – Komentar Kur’ana časnog, sv. In: IV. 2024.
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.