×
Home Current Archive Editorial board
News Contact
Research article

Ka teorijskoj i istraživačkoj perspektivi socijalne pedagogije u Bosni i Hercegovini

By
Eldar Ćerim Orcid logo
Eldar Ćerim
Contact Eldar Ćerim

University of Zenica , Zenica , Bosnia and Herzegovina

Editor: Nihad Čamdžić

Abstract

Rad, ali i nastojanje koji su poduzeti izvan rada, predstavljaju uvertiru analiziranju stanja i perspektiva socijalne pedagogije u zemljama Evropske unije i Bosne i Hercegovine. S ciljem jednog konkretnijeg, jezgrovitijeg, ali i pragmatičnijeg i više informisanog zagovaranja za socijalnu pedagogiju u Bosni i Hercegovini, akumulacijom teorijskog i na praksi utemeljenog kapitala socijalne pedagogije, Bosna i Hercegovina potrebuje za stručnom praksom socijalne pedagogije. Socijalna pedagogija, ali i druge komplementarne i temeljne pomagačke znanosti i struke u Bosni i Hercegovini, nisu imale značajne teorijske i istraživačke pomake od kraja rata, a koje bi se nametnule kao socijalno-politički bitnima. Paradigmatska revolucija koja bi započela iz socijalne pedagogije, čini se da bi inovirala odgojno-obrazovne programe koji su nerijetko sredstvo u funkciji obespravljivanja. To bi se rezonovalo i na socijalnu politiku koja negira sudjelujuće odlučivanje i kvazi model deficita koji je samo inačica medicinskog modela tretiranja osoba različitih sposobnosti u Bosni i Hercegovini.

Author Contributions

Conceptualization, E.Ć.; Data curation, E.Ć.; Formal Analysis, E.Ć.; Funding acquisition, E.Ć.; Investigation, E.Ć.; Methodology, E.Ć.; Project administration, E.Ć.; Resources, E.Ć.; Software, E.Ć.; Supervision, E.Ć.; Validation, E.Ć.; Visualization, E.Ć.; Writing – original draft, E.Ć.; Writing – review & editing, E.Ć. All authors have read and agreed to the published version of the manuscript.

References

1.
Bouillet D. Socijalnopedagoška praksa i potrebe korisnika. Socijalna pedagogija: znanost, profesija i praksa u Hrvatskoj /. 2011.
2.
Ćerim E, Delić A i S, Dž. Doživljaj studenata prema stu-diju socijalne pedagogije: kvalitativni pristup. naučno-stručne konferencije „Studenti u susret nauci“ – StES 2023 Banja Luka: Sveučilište u Banjoj Luci. 2023;16:47–65.
3.
Ćerim E, Vasilj D, Maglić A i Č, A. Procjena potreba socijalnih pedagoga u Bosni i Hercegovini. In: PONTEM – Nacionalna asocijacija za socijalnu pedagogiju u Bosni i Hercegovini. 2024.
4.
Freire P. Pedagogia del oprimido. English] Pedagogy of the oppressed / Paulo Freire; prevedeno od Myra Bergman Ramos. 1968.
5.
Hamburger F. Einführung in die Sozialpädagogik Grundriss der Pädagogik. 2003.
6.
Holm V, McCartin R. Interdisciplinary Child Development Team: Team Issues and Training in Interdisciplinariness. Early Intervention - A Team Approach. 1978.
7.
Nelson CA. How Important are the First 3 Years of Life? Applied Developmental Science. 1999;3(4):235–8.
8.
Previšić V i P, A. Socijalno-pedagoške teorije u Njemačkoj tijekom 20. stoljeća. Pedagogijska istraživanja. 2007;4(1):7–21.
9.
Úcar X. Methodology or methods in Social Pedagogy: between Latin America and Europe, 54-71, Studies in Comparative Social pedagogies and International Social Work and Social Policy. 2015;XXVIII.
10.
Uhlendorff U. Socijalna pedagogija u njemačkoj. Kriminologija & socijalna integracija. 2012;20(1):87–94.
11.
Uzelac S. Socijalna pedagogija - pitanja identiteta. Kriminologija & socijalna integracija. 1999;7(1):1–6.

Citation

Authors retain copyright. This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License. Creative Commons License

Article metrics

Google scholar: See link

The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.