Rad, ali i nastojanje koji su poduzeti izvan rada, predstavljaju uvertiru analiziranju stanja i perspektiva socijalne pedagogije u zemljama Evropske unije i Bosne i Hercegovine. S ciljem jednog konkretnijeg, jezgrovitijeg, ali i pragmatičnijeg i više informisanog zagovaranja za socijalnu pedagogiju u Bosni i Hercegovini, akumulacijom teorijskog i na praksi utemeljenog kapitala socijalne pedagogije, Bosna i Hercegovina potrebuje za stručnom praksom socijalne pedagogije. Socijalna pedagogija, ali i druge komplementarne i temeljne pomagačke znanosti i struke u Bosni i Hercegovini, nisu imale značajne teorijske i istraživačke pomake od kraja rata, a koje bi se nametnule kao socijalno-politički bitnima. Paradigmatska revolucija koja bi započela iz socijalne pedagogije, čini se da bi inovirala odgojno-obrazovne programe koji su nerijetko sredstvo u funkciji obespravljivanja. To bi se rezonovalo i na socijalnu politiku koja negira sudjelujuće odlučivanje i kvazi model deficita koji je samo inačica medicinskog modela tretiranja osoba različitih sposobnosti u Bosni i Hercegovini.
Conceptualization, E.Ć.; Data curation, E.Ć.; Formal Analysis, E.Ć.; Funding acquisition, E.Ć.; Investigation, E.Ć.; Methodology, E.Ć.; Project administration, E.Ć.; Resources, E.Ć.; Software, E.Ć.; Supervision, E.Ć.; Validation, E.Ć.; Visualization, E.Ć.; Writing – original draft, E.Ć.; Writing – review & editing, E.Ć. All authors have read and agreed to the published version of the manuscript.
Authors retain copyright. This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License. 
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.