×
Home Current Archive Editorial board
News Contact
Original scientific paper

GOVORNE IGRE KAO INSTRUMENT PODSTICANJA RANOG GOVORNO-JEZIČKOG RAZVOJA DJECE

By
Amina Pehlić ,
Amina Pehlić
Contact Amina Pehlić

Bosnian, Serbian, Croatian language, Islamic Pedegogical Faculty, University of Zenica , Zenica , Bosnia and Herzegovina

Delila Ramić
Delila Ramić
Contact Delila Ramić

Preschool education, Islamic Pedagogical Faculty, University of Zenica , Zenica , Bosnia and Herzegovina

Editor: Nihad Čamdžić

Abstract

U ovom radu istražena je uloga govornih igara kao instrumenta podsticanja ranog govorno-jezičkog razvoja djece (artikulacije glasova, rječnika, slušne pažnje, fonološke svjesnosti, rečenice, vještine pričanja), polazeći od njihove lingvističke, pedagoške, psihološke i metodičke vrijednosti. Cilj istraživanja bio je ispitati kako eksperti iz različitih disciplina poimaju značaj, mogućnosti i ograničenja govornih igara u savremenom ranom i predškolskom odgoju.

Istraživanje je provedeno kvalitativnim pristupom putem tri polustrukturirana intervjua s univerzitetskim profesorima iz oblasti ranog i predškolskog odgoja. Analiza je sprovedena prema principima tematske analize.

Rezultati potvrđuju da govorne igre imaju višedimenzionalnu razvojnu funkciju: uz podsticanje govorno-jezičkog razvoja one podstiču kognitivne procese, te jačaju socijalne odnose i emocionalnu sigurnost. Kompetentnost i refleksivnost odgajatelja pokazale su se ključnim faktorom uspješne primjene govornih igara.

Rezultati upućuju na važnost daljih istraživanja radi procjene efekata govornih igara na različite aspekte govorno-jezičkog razvoja, kao i na potrebu za stručnim usavršavanjem odgajatelja u planiranju, vođenju i evaluaciji govornih aktivnosti.

Author Contributions

Conceptualization, A.P. and D.R.; Formal Analysis, A.P. and D.R.; Funding acquisition, A.P. and D.R.; Investigation, A.P. and D.R.; Methodology, A.P. and D.R.; Project administration, A.P. and D.R.; Resources, A.P. and D.R.; Software, A.P. and D.R.; Validation, A.P. and D.R.; Visualization, A.P. and D.R.; Writing – original draft, A.P. and D.R.; Writing – review & editing, A.P. and D.R. All authors have read and agreed to the published version of the manuscript.

References

1.
Omerović M i HK, L. Jezička djelatnost čitanja – temelj funkcionalne pismenosti. 2024.
2.
Tracy SJ. Qualitative Quality: Eight “Big-Tent” Criteria for Excellent Qualitative Research. Qualitative Inquiry. 2010;16(10):837–51.
3.
Šipka M. Kultura govora, Priručnici 5. 2005.
4.
Schön D. The Reflective Practitioner: How Professionals Think in Action. 1983.
5.
Roller-Halačev M i V, Z. Igre predškolske djece 2, Izbor didaktičkih igara za djecu od 5. do 7. 1983.
6.
Posokhova I. 200 logopedskih igara. 2017.
7.
Posokhova I. Zabavan jezik u slikama i igrama, 2. 2009.
8.
Posokhova I. Razvoj govora i prevencija govornih poremećaja u djece. 2008.
9.
Posokhova I. Izgovor: kako ga poboljšati. 2005.
10.
Peti-Stantić A i V, V. Jezične igre za velike i male. 2009.
11.
Pehlić A. Metodički priručnik za razvoj govora. 2025.
12.
Pehlić A. Metodika razvoja govora. 2025.
13.
Pavličević-Franić D. Komunikacijom do gramatike: razvoj komunikacijske kompetencije u ranome razdoblju usvajanja jezika. 2005.
14.
Patton MQ. Qualitative research & evaluation methods: Integrating theory and practice. 2015.
15.
Palić I i O, M. Bosanski jezik i komunikacija u nastavnoj praksi. 2023.
16.
Bratovčić V, Mehmedinović S, Šarić E, Teskeredžić A i JŽ, L. Razlike u vještinama grube i fine motorike između četvorogodišnjaka koji su obuhvaćeni i koji nisu obuhvaćeni predškolskim odgojem i obrazovanjem, u: Tematski zbornik II, Unapređenje kvalitete života djece i mladih, Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih – Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Univerziteta u Tuzli. 2016;
17.
Nowell LS, Norris JM, White DE, Moules NJ. Thematic Analysis. International Journal of Qualitative Methods. 2017;16(1).
18.
Merriam SB, Tisdell EJ. Qualitative Research: A Guide to Design and Implementation. 2016.
19.
Matić R. Metodika razvoja govora dece (do polaska u školu. 1986;
20.
Kvale S, Brinkmann S. InterViews: Learning the craft of qualitative research interviewing. 2015.
21.
Jahić D, Halilović S i P, I. Gramatika bosanskoga jezika. 2000.
22.
Ivšac Pavliša J i L, M. Fonološke vještine i fonološko pamćenje: neke razlike između djece urednoga jezičnoga razvoja, djece s perinatalnim oštećenjem mozga i djece s posebnim jezičnim teškoćama kao temeljni prediktor čitanja. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja. 2011;47, br. 1:1–16.
23.
Herljević I i P, I. Govor – ritam – pokret, Pjesme i igre za razvoj govora: pravilnog izgovora, bogatog rječnika, dugog pamćenja i dječje zabave. 2002.
24.
Erić I. Poticanje razvoja fonematskog sluha i fonološke svjesnosti kod djeteta s cerebralnom paralizom, Diplomski rad, Zagreb, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu. 2014;
25.
The SAGE Handbook of Qualitative Research. 2018.
26.
Čudina-Obradović M. Igrom do čitanja. 1996.
27.
Čedić I. Osnovi gramatike bosanskog jezika, Priručnici IV. 2001.
28.
Creswell JW. Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. 2013.
29.
Braun V, Clarke V. Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology. 2006;3(2):77–101.

Citation

Funding Statement

Samostalno finansiranje

Authors retain copyright. This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License. Creative Commons License

Article metrics

Google scholar: See link

The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.